Härliga skola.

Hade världens flummigaste föreläsning igår. Läraren hade ingen koll och lyssnade framför allt inte på oss elever.
Här har ni några av händelserna från gårdagen som jag la på minnet;

Läraren: Så, vad blir trycket i lungorna då?
Elev: eehm....2?
Läraren: Ja, precis. 3. Mycket bra!

Läraren visar upp en bild på något som tydligen ska klargöra för hela föreläsning men som ytterst få förstod. Han pekade lite med sin pekpinne och illustrerade;
- Här har vi då glatt muskulatur, där har vi en slemhinna och här har vi...ett stort svart sträck.

Idag har vi EKG-laboration. Jag känner att det kan bli rätt roligt. Faktiskt. Undra om man får se ungens hjärtaktivitet samtidigt?!

Annars har jag tittat på unga mödrar. Där kan man också hitta en del roliga kommentarer. Exempelvis; Man får se en familj med två döttrar, en fet morsa och en tystlåten kille. Kommentatorn säger efter en stund: "Efter två inbrott i sitt gamla hem är båda nu sjukskrivna för depression".
Say what? Kom igen, mesproppar! Lås dörren och ryck upp er. Hur ska ni kunna försörja era två små flickor när båda är sjukskrivna? Okej att vara deprimerad, men för inbrott?! Jag förstår inte alls logiken. Finns ju massor att bli deppig över, inbrott är väl inte en av de sakerna?!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0