Toga-festen.

Ja, temat på festen var alltså Toga. Det vill säga att man kort och gott var klädd i ett lakan. 
 
Jag tänkte att jag skulle gå igenom kvällen, men det är många minnesluckor som kan röra till det.  Varning för ett riktigt fjortisinlägg.
 
Jag och Sofia började hemma hos mig med lite mat och därefter tillfixning. Herregud, att knyta ett lakan snyggt kan låta lätt men det är det inte. Det kan jag skriva under på. Hur som helst, efter att ha hällt i oss varsin flaska vin cyklade vi iväg till min kompis Adam, vars kompis hade en trädgårdsfest. Eller som de kallade det; Sommarens sista utefest. Det var badtunna, såpbubblor, kille i ridhjälm. Och vi. I togas. 
Ja, det var väl egentligen här det började gå utför. När vi senare skulle börja cykla mot universitetet och Kåren så gick det väl inte så bra, så kan vi säga. Vi åkte nog omkull en 5-6 gånger var och cykelturen tog garanterat runt en timme. Inte bara på grund av olyckorna. 
När vi började närma oss universitetet så hittade jag en igelkott som såg ut att behöva lite hjälp. Jag hoppade av cykeln och inledde "Operation rädda kotten". Det gick sådär.
 
Vi fortsatte och kom in på Kåren utan att behöva visa leg. Därinne hittade vi våra vänner Mr.Muscle och Prince Harry. Utklädda till någon typ av romerska krigare. Ja, vi sprang runt och dansade mest. Inte någon dans som jag skulle göra i nyktert tillstånd. Min toga åkte av mest hela tiden, men mina vänner var snälla nog att hjälpa till med det lilla problemet. Ja, det finns inte så mycket mer att berätta om just besöket på Kåren. Det var jätteroligt där!
 
Ja, kvällen var riktigt rolig men baksmällan igår och idag är inte lika roligt. Det gör till och med ont att duscha. Blåmärken, rivmärken och sår täcker precis hela min kropp. Så, nu blir det en lugn vecka!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0