Skoldags!

Bloggtorka, eller vad? Jisses vad dött det var här. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt men jag har liksom bara tänkt på bebis.
Nu blir det ändring.

Skolstart på måndag. Galet mycket att göra, galet mycket att ta in. Såg att FASS fanns med på kurslitteraturschemat. Typ världens tjockaste sjukdoms/läkemedelsbok. Den ska vi alltså ha. Den och typ 10 böcker till. Men jag gör som jag brukar göra och skiter i att införskaffa böckerna. Varför köpa böcker till en kurs på 7.5 hp? Känns liksom lite bortkastat. Nej, jag lånar och söker på internet. De flesta böckerna finns faktiskt att ladda ner från internet, om man nu kan tänka sig sitta framför dataskärmen och plugga in saker. Det kan jag, om jag sparar in flera hundra, kanske tusenlappar på det.

I övrigt händer inte så mycket faktiskt. Mannen kämpar på med jobbet, 6 dagar i veckan. Trots detta lever vi knaprare än knapert. Jag är så ohyggligt trött på att tänka på pengar. På att oroa mig för att de inte ska räcka till. På att de inte ska komma in som de ska. Framförallt är jag trött på räkningar. Obotligt trött på dem!
Nej, när jag blir stor ska jag bli ekonomiskt oberoende. Jag ska bara kunna slänga pengar över axeln utan att behöva bry mig om det. Det ska jag. När jag blivit barnmorska. Jag får väl driva min egna förlossningsklinik eller något. Det löser sig.



Kommentarer
Andreas

FASS är verkligen onödig att köpa. Det kommer ju en ny varje år. Söka på nätet går ju bra. Om du måste köpa för att ha, hitta en förra årets. Så stor skillnad är det inte.

Du är smart som inte köper allt på listan direkt.

2010-08-25 @ 21:21:40
Anna

Synd att du behöver den så snart för annars hade jag kunnat be brorsan sno en på jobbet :P En gammal dåra.. :P Han jobbar ju som ambulansförare så ^^ Så du ska plugga nu? =) Hur länge?

2010-08-26 @ 09:48:26
URL: http://dreamsbecomereality.blogg.se/
Anna

Synd att du behöver den så snart för annars hade jag kunnat be brorsan sno en på jobbet :P En gammal dåra.. :P Han jobbar ju som ambulansförare så ^^ Så du ska plugga nu? =) Hur länge?

2010-08-26 @ 09:48:26
URL: http://dreamsbecomereality.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0