Skumma föreläsare.

Har påbörjat en ny kurs nu, anatami och fysiologi. Ingen barnlek. Speciellt inte med världens konstigaste föreläsare.
Han är skåning, vilket ger iallafall mig vissa svårigheter att anteckna då jag inte fattar vad han säger. ( jag misstog exempelvis fett för fitt. Kom igen, gubbe! Hur svårt ska det vara att uttala ett e?) Han förtär kaffe i föreläsningssalen trots att det står med STORA bokstäver att man inte får, olaglig sate. Fick även från säkra källor höra att hans favoritgrej är njurar, vilket är lite småskrämmande. Ordblind är han tydligen också. Olaglig skåning som inte kan läsa. Han ska lära mig om celler. Bådar gott.

Hur som, föreläsningen var för mig rena grekiskan och jag känner mig dummare nu efter 4 timmar än jag gjorde när jag vaknade i morse. Så kan det vara.

Kan även berätta att jag har världens bästa far. Han ger bort sina köksmöbler, en stor tv och springer just nu iväg och köper sin flickväns soffgrupp. Till mig! Eller ja, till oss. Men främst till mig. Fint gjort, tycker jag.

Nu ska jag in till stan och lämna böcker. Ha det!

Han är där någonstans på bilden, pappa. Förmodligen snubben med en öl i handen.



Kommentarer
mackan

ah du hacka inte ner på skånska..det e fint o vackert, och jag vet du gillar de innerst inne ;) haha



2010-03-30 @ 19:24:23
Erica

Jag har fortförande inte för mig att våran var skåning :S Men det är inte gregiska det är latin!

2010-03-30 @ 22:29:40
URL: http://icasasikter.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0