Sommarlov!

Nu har jag fått mitt efterlängtade sommarlov. Sista tentan skrevs igår och nu är jag alltså "fri". Min sista sommar som barnlös och obunden. Visserligen utan pengar och utan möjligheter att spendera sommaren i en härlig alkoholdimma. Men jag njuter av varenda sekund. Folk säger ju att man ska göra det. Att det är ett kapitel i livet som snart är avslutat. Att barn förstör alla möjligheter till frihet och möjligheter att göra vad man vill och känner för.

Nej, så ser vi inte på saken i mitt hem. Men en del roligheter står på sommaragendan iallafall. Lite omkringresande i vårat avlånga land. Västkusten, Ullared, Dalarna, Värmland och så vidare. Jag ser mest fram emot allt glassätande. Och att kunna läsa skönlitterära böcker om allt annat än kroppsdelar och latin. Att kunna somna i solen utan att senare bli stressad över att jag glömt tentaplugga.

Dopet i lördags var helt underbart mysigt. De hade fixat präst och kalas i sin nybyggda villa, så det var där hela dopet gjordes. Det bjöds på porterstek och världens sötaste tårta. Bjöds även på en massa bebisgos. Knubbiga bebislår är det bästa jag vet.

Nu ska jag snart iväg med  och göra stan osäker. Ha en bra dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0