Sommar i mitt hus.

Jordgubbar och färsk potatis står framdukade på mitt lilla köksbord. Jag är i extas och kan knappt sluta äta. Fick även ett påskägg av pojkvännen igår, så nu kan jag svulla mer än någonsin. Lycka.

Satt igår och funderade över svenska högtider. Julafton, Påskafton och Midsommar. Alltid samma mat. Potatis, sill, prinskorv, ägg...varför har inte vi varierad och smarrig kost på våra kalasbord? Jag vet att det har med våra typ förfäder att göra, att det var det enda som fanns att smaska på. Men nu då? Kan vi inte ta in godsaker från andra kulturer? Bryta traditioner lite. Ha saker på bordet som man faktiskt tycker om. Det tycker jag.

Sitter nu och glor på Anna Anka söker assistent. Som ni säkert vet vid det här laget så älskar jag dokusåpor av alla dess slag, denna inget undantag. Folk är så otroligt desperata för att få synas lite, för att vinna hela baletten. De pratar om att slicka Anna varje morgon om hon ber om det, torka henne efter toalettbesök och färga håret rosa. Man kanske borde sökt... En minut i rampljuset, det är väl allas dröm?

Nu har jag bara en sak till att säga. Min farbrors fru avled igår. Alldeles för ung. Vila i frid, Bettan. Och PG, jag tänker på dig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0