The best job evah.

Hade fått ett erbjudande av en gammal hotellgäst att få bo hos honom under sommaren i Stockholm. Först hade jag tänkt tacka ja, lägenheten ligger mitt på Djurgården där jag isåfall kommer arbeta. Boedendet är alltså inte problemet, det är ägaren. Ryktet säger att han tycker om att "ligga nära", något jag kan tänka mig efter de tidigare erbjudandena jag har fått från honom.
Hur som, jag tackade nej och helvetet bröt ut. Alla svordomar och förbannelser föll över mig och jag försökte låta bli att bita tillbaks. Varför får jag skit för att jag tackar nej till ett erbjudande som han tidigare skrytit om att han hade massa aspiranter för? Jag förstår inte.

Fick ett erbjudande om annat precis. Att få recensera massa serieboxar till en hemsida/tidning. Jag och serieboxar är ju den bästa kombinationen någonsin. Kommer bli toppen, så vida jag inte får hjärntorka och inte kan komma på ett ord att skriva om dem. Men det ska inte hända. Jag ska spruta ord, den riktiga recensenten ska bli chockerad och imponerad. Minsann.
Tänk att ha det där som heltidsjobb. Vilken dröm.


Nu ska jag iväg och snacka med chefen. Ha det!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0