Påsk.

Bloggen tog påsklov ett par dagar. Med all rätt.

Jag har smockat i mig två av tre påskbord, det sista stundar om bara några timmar. Har ätit en massa godis, precis som man ska denna högtid. Påskägg hör ju till, oavsett ålder. Antagligen kommer min moder ha gömt både mitt och min systers ägg och skrivit små lappar med ledtrådar för var de kan befinna sig. Alltid samma visa. Alltid samma gnäll på oss. Varför kan vi inte bara få äggen? Måste vi leka lekar bara för att kunna stilla vårat sockerberoende?
Jaja, man ska inte klaga. Hon vill ju bara vara snäll.

Nu är påsken snart över och skolan drar återigen igång. Massa plugg. Men bara 9 veckor kvar till sommarlov. Haha "sommarlov" snarare. Antingen blir det Grönan hela sommaren, med all stress och press det innebär. Eller så blir det hotellet med nattarbete, så jag aldrig får se sommarens solstrålar. Vet inte riktigt vilket jag ska välja.

Ska springa upp på stan och leta på en present till min lillasyster som fyller 10 i veckan. Tips?




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0