Nedra vulkan!

Satt just och läste lite om vulkanen på Island som tydligen bestämt sig för att vräka ur sig, inte bara lava, utan massa aska som tydligen förstör för flygtrafiken. Något som kan pågå i dagar, veckor eller månader. Jag tänkte väl inte mer på det utan läste i lugn och ro vidare tidningen. Jag bor ju i Sverige och har tyvärr inga resbiljetter någon annastans liksom.
Men så kom jag på; pappa befinner sig inte i Sverige. Han sitter i Berlin och lever livet. Den där jädra vulkanen kan alltså göra så min pappa blir kvar i Tyskland i månader. (nu kan man ju visserligen ta bussen och åka hem...men rent hypotetiskt skulle han kunna vara fast där länge).
Tycker så sjukt synd om de som verkligen har sparat och planerat en resa för att sedan bli fast på arlanda istället. Usch.

Går in i v.15 idag, skrev lite om det i den andra bloggen; http://babybaker.bloggproffs.se

Ska in till "stan" nu och baka muffins med min man. Därefter tror jag det blir Björnstugan om någon följer med.

Hej!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0