Akut som i...långsamt?

Sitter med luren klistrad mot örat. Samtalet är tänkt att gå till Örebros akut-jour-mottagning. Jag har suttit här i en halvtimme. Det tutar upptaget varje gång. Tänk om det nu hade varit så att det görakut. Typ att jag satt någonting i halsen, blivit påkörd av en skördetröska eller ramlat från en balkong. Då hade jag ju hunnit dö för lääänge sedan utan att ens komma fram.
Nu har jag ju "bara" lunginflammation och sjukt svårt att andas. Inte alls akut egentligen. Men ändå.

"Nytt nummer till sjukvårdsrådgivningen är 1177." Ja, det var väl som lite därför jag ringde just det numret?!

Förlåt. Jag ville bara avreagera mig lite.




Kommentarer
Linus

Ta 112 om du tröttnar. De är ganska snabba!

2009-10-03 @ 15:47:07
Anonym

ja jag tror inte att man ringer sjukvårdsrådgivningen om man håller på att dö.

2009-10-03 @ 18:00:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0