Fobier av alla dess slag.

Jag är en fruktansvärt rädd människa. Alltså inte lite lagom "oj, det var lite ruskigt" rädd...utan brutalt flyga-åt-sidan-skrika-högst-av-alla-rädd.


Igår till exempel när vi var och sprang runt på både Skansen och Gröna lund fick jag bepröva två av mina värsta fobier. 1. Fåglar. Skansen kryllar av äckliga fåglar. Skator, kråkor, ugglor och värst av allt; Påfåglar. De är överallt. De är stora som as. Och de skulle lätt, om de ville, kunna hacka ut både ögon och inälvor.

2. Mörker. Vi gick, galet nog, spöktåget inne på grönan. Bara för att det är en "kul" grej. Detta visade sig vara ett STORT misstag. Det var varken kul eller "bara". Jag har drömt mardrömmar hela jävla natten och jag blev, dessutom, hånad av spökena i huset. "Why are you shaking?" FÖR ATT JAG ÄR SÅ RÄDD ATT JAG TYP KISSAR PÅ MIG, kanske?


Jaja, till listan av seriösa fobier ligger döden. Inte bara döden i sig utan främst döda djur/människor. Jag klarar det inte. Ser jag något dött djur på vägen går min puls i 320 resten av resan. Dör någon jag känner till får jag panik. Jag klättrar på väggar och vill helst av allt dricka något elexir som gör att varken jag eller någon närstående kan dö. Vare sig de vill eller inte!


Hur som, till roligare saker. Imorgon är det dags för lite film med jobbet, som jag skrev igår. The Proposal står det på biljetterna och jag tror att den kan vara lite småmysig. Man förväntar sig väl kanske inte någon "Oscars"-belönad rulle när skådisar som Sandra Bullock spelar, men kan ju vara lite rolig iallafall.


( en vecka sedan jag såg min man, 4 dagar sedan jag hörde hans röst. Jag blir snart tokig. )



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0