Konsten att vinkla samma historia olika.

Godheten segrar igen? Det är frågan. Ord står mot ord. Vad är sant, vad är lögn. Min arbetsplats är ruskigt bra på att vinkla historier åt alla möjliga håll. Alla har sin egna version av allt.
Någon har blivit sparkad, någon har kvar sitt jobb. Någon äter av saker på jobbet, någon är galet allergisk. Någon blir sexuellt trakasserad, någon skojar om saken.
Jag blir lite trött på skiten.

Lejonbacken igår var helt okej. Eller okej är fel ord, det var roligt. Träffade alla mina korv/kiosksnubbar och brudar. Lite för många som lämnar oss samma dag bara. Väldigt färgstarka karaktärer som jag kommer sakna. Malin, Max, Emelie, Peter... Som tur är vet jag att jag iallafall kommer träffa Emelie igen. Hon är min klippa. De andra är det lite tveksamt med men man ska aldrig säga aldrig. Jag hoppas. Om inte annat kanske man ser dem nästa sommar igen.

Att vakna efter gårdagen var väl kanske inte det roligaste jag har gjort. Att jobba 12timmars pass efter gårdagen är ännu värre. Kommer gå omkring som i koma. Men, snart har jag min efterlängtade semester!

Frukost nu. Hej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0