Ingen stund har hon att vila, hon får jobba, hon får ila...*host*

Idag blir en riktigt seg dag. Enda jag har på agendan är ett läkarbesök vid halv 4. Får helt enkelt sitta här och titta efter lägenheter, hjälpa H med sjukskrivningen och fortsätta projektet "städa källaren och få den att se ut som en lägenhet". Börjar faktiskt likna någonting där nere nu. Trots att det är riktigt trångt med två unga människors alla kläder, prylar och inredning. Får fixa lite bilder att lägga in senare så ni får se hur vi bor.

Imorgon har jag fått ett arbetspass på 10 timmar. Känns skönt att få lite cash innan jag drar mig till Umeå på torsdag för att stanna till söndag. Blir en fullbokad helg men om någon vill ses så kan jag nog fixa en lucka för er. Blir hur som helst utgång på fredagen med förfest hemma hos mig.

Jag säger som min kära Alice precis sa: Jag ser något jag vill ha, jag kan få det. Varför inte ta det?
Det vill jag gärna ha ett svar på, helst från er som tycker jag är patetisk som påbörjar ett nytt förhållande efter nästan 2 månader som singel. Det var dessutom inte JAG som gjorde slut, utan Erik. Så jag har väl all rätt i världen att gå vidare, oavsett om jag gör det imorgon, om ett år eller redan har påbörjat processen? Jag är absolut inte över Erik, vi hade ett förhållande i 6 månader och han kommer alltid betyda en hel massa för mig och vem vet vad framtiden har att erbjuda? Men det betyder inte att jag inte tänker ge Henrik en chans. Han är den snällaste, finaste och mest omtänksamma mannen jag någonsin mött...så ja, om det gör mig patetisk då får jag vara det. Jag njuter iallafall av livet.


Kommentarer
klagarn

det patetiska är att det är samma visa hela tiden. Ny kille, du skriver att det är den bästa killen du träffat, han är perfekt, underbar osv.. ni är ihop, ni gör slut, ny kille, han är också perfekt, underbar och inte som dom tidigare, så är ni ihop ett tag, gör slut, ny kille direkt efter det igen..



du borde ha lite självrespekt och inte gå från kille till kille...

2009-04-14 @ 17:05:48
Elin Hjärpe

Jag håller helt och fullt med "klagarn".



Sluta förresten tro att det är Jag som skriver alla "taskiga kommentarer" här på din blogg. Jag har ett roligare liv än så Micaela. Intressant att du tror att det Bara är jag som har fått ett dåligt intryck av dig? Jag kan erkänna att jag Läser din blogg från och till, men jag tror jag ska sluta nu. För nu har jag fått bevisat att min fd. vän Erik verkligen gjorde ett väldigt dåligt val som blev tillsammans med dig. Jag kände det på mig redan från början, vilket var en av orsakerna till mitt egentligen lite onödiga uppträdande på krogen. Meen, tyvärr har jag alltid rätt i slutändan. Ville bara få det bekräftat. Så tack! Och skönt att han insåg det.



Och PS. Tänkte bara rätta dig lite: Det var den 20/3 du skrev att det var slut mellan dig och Erik. Vet inte om det kan räknas som "nästan 2 månader" när det inte ens är EN månad?



Bättre lycka denna gång får man väl säga.

2009-04-14 @ 21:00:08
Anonym

haha ja 2 månader? jag undrar också .. det var närmare bestämt 19 dagar mellan det att du sa att det tog slut med erik och att du var vrålförälskad i någon annan. det bevisar:



1. du är inget matteorakel

2. du är medveten om att du byter kille ofta, därför försöker du övertyga andra/dig själv om att det är längre mellan dina förhållanden än det i själva verket är.



jag menar, 19 dagar?

vill inte vara elak, som det kanske lät, är det så du funkar så är det bra för dig, lycka till och hoppas det går bättre denna gång :)

2009-04-16 @ 22:24:26
Cutebutdeadly

Jag räknar att jag var singel från det att jag och Erik tog pause vilket var när jag flyttade hem, 23-24 februari om jag inte minns fel. Det var däremot officiellt slut i mars, ja.

2009-04-17 @ 08:35:36
Anonym

varför bryr sej folk så jävla mycket? om alla brydde mer om sej själva och sitt eget beteende skulle världen vara en mycket bättre plats!

2009-04-18 @ 19:45:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0