Eurovision Song Contest.

Har aldrig gillat konceptet med eurovision eller melodifestivalen. Att tävla om vilken sång som ska representera ens land och sedan sågas utav resten av europa. Vad är vitsen?
Hur som helst, igår var jag ensam hemma så jag kände ändå att jag skulle kolla lite på skiten. Hade ett litet vad med en vän som trodde att Sverige skulle ta en topp 5 plats med vår kära Charlotte. Icke, sa jag. Vi hamnar MAX topp 10. VEM hade rätt? vem hade rätt? Joho ni, det kan jag berätta. Mica hade rätt.
Aja, satt iallafall där och glodde på totalt urusla nummer. Hur tänker vissa länder? Jag menar, till exempel, hur mycket hatade polens stylist sångerskan? var det liksom meningen att tjejen skulle ha brösten nere vid knäna i en helt underbar klänning? Och varför i hela friden skickar Kroatien en 75årig gubbe att rapa när han närsomhelst kan ramla av pinnen?
Den största frågan av alla som surrade runt i mitt huvud under kvällen var... Hur många människor fick egentligen epilepsi under Finlands nummer, då dom dampade loss på strobbarna?!

Jaja, jag var inte så dissande som det kanske låter. Jag hade också favoriter som jag säkerligen kommer ladda ner, trot eller ej. Storbrittaniens bidrag, Norges och Ukrainas kommer säkerligen finnas på min dator om några timmar.

Ja, imorgon är det riktig premiär utav "Framgångskonsulterna" och jag tänker pallra mig dit. Nu vill jag minsann visa folk att jag Kan när jag Vill. För det kan jag. Tror jag. Jag tycker iallafall att NI ska komma och supporta mig och alla andra musikalmänniskor. Ja, det tycker jag.

11 dagar till studenten och 18 tills jag får gosa ner mig hos norrlänningen.

Hej.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0