För jag har tagit studenten.

Nu är det gjort. Nu är jag fri som en fågel och bakis som ett djur.

Gårdagen började med en champagnefrukost hos Rebecca. Nästan hela klassen var där, vilket är jävligt ovanligt för att vara min klass. Vi skrev i varandras mössor och hade det allmänt jättemysigt.
Efteråt var det dags för studentfotografering. Alla var lite halvlulliga så vi ser nog glada och mysiga ut där vi stod framför statyn utanför skolan.
Därefter var det ett par timmars väntan på att själva avslutningen i sig skulle sätta igång i Aulan. Vi gick runt och minglade med alla andra glada studenter. Kändes nästan lite hemskt när man tänkte på att man aldrig skulle se dem igen.
Avslutningsshowen var jättefin. Vår lärare Christopher hade skrivit ett sommarstycke som var väldigt vackert måste jag säga. Nästan så att tårarna började rinna, men jag höll igen. Avslutningen innehöll dessutom dansnummer, rektorstal och stipendium-utdelning, som min kära Sofi fick ta del av. Ett stipendium för sin bok blev det, minsann. Grattis darling!
Sedan var det bara att kuta iväg efter en smörgås i matsalen och direkt in i stallet för en nostalgi-tripp. Det visades film från Muko-lektionerna i tvåan. Skrattade så jag grät, fy vad vi är roliga ibland. Fick även se lite utav den allra första konserten vi hade i ettan, den var verkligen hemsk men väldigt, väldigt söt. " Jag har hjärntorka, att tänka tjänar ingenting till."
Lärarna fortsatte sedan med att påminna oss om allt vi gjort och sagt under årens gång. Gud vad vi har haft roligt, helt galet. Betyg delades ut och många ( inte jag, iiiih!) fällde en och annan tår.
Vi gick efter detta iväg till huvudbyggnaden för att springa ut som studenter. HELT underbar känsla!!

Ja, när vi var klara åkte vi runt i vår snygga kärra för att skrika halsarna av oss och dricka upp resten av champagnen som vi hade.
Vi snurrade runt där i någon timme och sedan var det dags för middagen med släkt och vänner. Fick jättefina presenter av alla, tack så väldigt!

Utgången efteråt blev så jävla rolig. Det var livat vill jag lova. Lekar, sprit i överflöd och varningar av securitas.

Nu ska jag lägga mig i min säng och fortsätta vara bakis. Det kan behövas:)
Grattis till mig igen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0