SkRiKa-Veckan

image99

Jaha, nu var den slut. Känns som att den här veckan bara flög iväg och att man inte riktigt hann fundera så mycket över vad som hände. Men jag gillart.

Vi (Svenska Kammarorkestern, Risbergska skolan och Karolinska skolan) har tillsammans haft 8 konserter, varav en full. Utbudet på låtar var otroligt blandat. Allt ifrån Carl Orffs "carmina burana" till Queenlåtar. Allt för att vi skulle nå ut till en så stor publik som möjligt. På varje konsert kom dryga 500 personer, vilket blir typ 4000 pers. Inte illa må jag säga.
Alla var så duktiga. Nästan så man blir lite avundsjuk.

Men men, tack alla för en underbar vecka<3

btw...måste skriva ner två roliga citat som sades under fredagen: 

Björn:  Kallar ni massage för samma sak som vi gör på Risbergska?
Kören: va?
Björn: Ja...Frikyrkesex?!

Björn: Nu ska vi sjunga upp med en liten låt jag gjort själv. Är ganska stolt över den om jag ska vara ärlig...okej, texten lyder: Bruna brudar bråka bra...förresten, är Emelie här?
(För att ni ska förstå det roliga så är Björn en medelålders lärare och Emelie en mörkhyad elev...)

Så, det har varit min vecka. Ni borde vara avundsjuka.
Tjing(L)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0