Ring Soc!

Är det något som skrämmer mig så är det inkompetenta föräldrar. Vad som är inkompetent förälder för mig, kanske inte är det för andra. Det vet jag.
Men väljer man att föda fram ett barn, då får man ju ta vissa konsekvenser av det. Att inte festa, inte skämma ut sig, inte göra dumma saker. Man får lägga partyhatten lite på hyllan. Därmed absolut inte sagt att man ALDRIG ska festa, utan inte lika frekvent som andra barnlösa ofta gör.

Jag har en gammal "chef" som är något år äldre än mig och har en liten knodd. Vi är inte på något vis vänner eller vidare bekanta utöver det jobb hon anställde mig för. Jag kollade upp kvinnans facebook och blev direkt orolig för både henne och hennes barn. Alla de bilder som hon är "taggad" på involverar mängder av alkohol och dess påverkan. Bilderna är då självklart tagna nu och inte innan hon skaffade barn.
Är det bara jag som tycker detta är lite väl sjukt?
Jag vet att jag har massa partybilder på mig själv där, aldrig där jag ser pissfull ut, tack och lov. Jag vet att jag har en liten karriär som spritsvepare och partypingla. Men den tiden är över nu. Jag kommer dricka alkohol, jag kommer festa. Men jag kommer alltid ha kontroll, ifall att någonting händer på hemmaplan.
Dessutom vill jag inte att mitt barn ska googla på mig senare i livet och hitta bilder på mig, dyngrak med ögonen åt alla håll juckandes mot en strippole. Nejtack!
Jag vill nästan rädda det lilla söta barnet, innan hon blir förstörd för livet och tror att alla mammor är sådär sviniga. Att de drar ut på krogen så fort ungen slutit sina fina blå och flugit in i drömmarnas land.

Idag har jag haft en riktig fikadag med mina kära tjejkompisar. Först satt klasskompisarna och jag på ett jättemysigt fik i mina gamla trakter på väster och åt frukost med skolböckerna. Därefter blev det fika på samma café med Sofi och pratade bort flera timmar. Perfekt fikaväder!
Hoppas det håller i sig så vi kan grilla och mysa hos svärmor imorgon, innan födelsedagspartaj!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0