Springtime?

Är våren på gång nu eller blir vi återigen lurade av vädret? Jag börjar tro att vädergudarna är ena riktiga practical jokers. De låter solen skina och snön börja smälta, för att sedan skicka ner en hel drös med minusgrader och ännu mer snöflingor. När vi springer runt som förvirrade höns och undrar vad sjutton vi ska ta på oss för att vara så bekväma som möjligt så skrattar de högt. Hahaha, nu gick de på skämtet. Igen. 10de gången det här året. Dumma de är, jordborna.
Ungefär så.
Idag verkar det vara italienarna de lurar. Om nu inte det är Clara som lurar mig. Hon pratade nämnligen om snöstorm. I Italien. I mars. Nåväl, skrattar bäst som skrattar sist, right?

Hur som helst, idag har jag varit på kursen första seminarium och det gick smärtfritt. Detta trots att jag säkerligen framstod som dum i huvudet när jag ifrågasatte frågorna hon hade ställt. Men vad menar man med frågan; Har de förklarat förklaringarna?
Till vad? vilka förklaringar? Vad menas?
Som tur var gick timmen över relativt fort och jag kunde springa hem med svansen mellan benen och återgå till mina serier.
Fick tillbaks hemtentan igår förresten. Resultatet löd: 31 av 38. Irriterande nära VG. Men ett G gör mig inte besviken. Huvudsaken är att man kan kryssa för första kursen ur utbildningen. Check. Klar. Finito.

Nu ska jag för första gången slå upp mina balkongdörrar (visserligen har jag bara en fransk balkong men det får duga) och släppa in solljuset på riktigt! Kolla lite på outsiders ska jag också göra. Hurra för sådana här dagar!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0