Bort med skiten.

Idag har jag varit hos barnmorskan, Frejasamtal. Själv. Måttligt roligt att svara på 1000 frågor om släktingars sjukdomar och få hemsk information om hur mycket som kan gå fel med en graviditet. Kromosomfel, hjärtfel, tarmar utanför kroppen, vattenskalle, diskbråck. Herregud, vad kan gå rätt?
Fick iallafall ta blodprovet idag så nu är det bara fosterdiagnostiken kvar. Konstigt nog ser jag fram emot det. Inte för att få reda på vad som kan vara fel med mitt barn, utan bara för att få se det. Höra det. Inte förrän då blir det verkligt. Om ens då.

Skolan går framåt och nu har vi börjat med statistik. Känns lite som Matte A på gymnasiet. Massvis med tabeller och enkla uträkningar. Nästan lite roligt. Skönt när man börjar förstå vad man pysslar med iallafall. Värre är det med artikelläsningen och granskningen. Den är ingen barnlek kan jag lova. Fy!

Börjar lessna ganska rejält på snön och kylan nu. Jag menar, vid den här tiden brukar allt ha smält bort och nästan så att maskrosorna brukar titta fram. Nu har vi väl en meter snö och inte en enda blomma syns till. Inte enda knopp. Så ser man bilder från bästaste Claras Italien där hon mäter 15 plusgrader och solar på balkongen...ja då är man inte alltför stöddig. Nästan så man tänker boka en resa dit, bara för att få lite solsken och slippa termobyxorna för ett par dagar.
Eller är det bara jag som är trött på skiten?



Kommentarer
Clara

KOMSIIIIIII <3

2010-03-02 @ 00:34:15
URL: http://claramodig.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0