Sjung om studentens lyckliga dag!

Studenten idag. Tänk, för hela två år sedan var det jag som stod där. Champagnlullig, gråtfärdig och alldeles galet lycklig. Dagen bjöd på ungefär lika fint väder som idag, något varmare bara. Det var verkligen den mest perfekta dagen i mitt liv och jag kommer alltid minnas den.
Så, alla ni som går ut idag; Ta vara på dagen och sup som aldrig förr! Imorgon kommer ni vakna som arbetslösa och då känns det inte riktigt lika roligt längre.

Ska iväg på pappas tjejs dotters studentskiva idag. Slottskällaren, flott! Förstår dock inte deras planering. Antingen så har de tänkt att tösen inte ska marschera med de andra studenterna vid två-tiden, eller så tänker de att vi ska äta utan henne. Bordet är nämnligen bokat till 14.30. Spännande!
Jag ligger just nu i sängen och funderar över vad man ska ha på sig. Vad passar sig på någon annans student? Ska man ha vitt och fint iallafall? Eller ska jag satsa på något tråkigt? Jag får gå genom hela garderoben och kika efter.

Älskar förövrigt att någon tog åt sig så fruktansvärt i det förra inlägget. Sjukt roligt! Jag har inte slutat skratta än faktiskt. Var väl antagligen du som sabboterade och misshandlade alla mina vackra piltar då? Härligt att vi har någon att kasta våra ruttna tomater på!



Kommentarer
Martha

jag var i stadsparken på natten satupfull med brorsans kompisar varav en var lika full och ingen av oss var studenter. haha. as kul vare!

2010-06-06 @ 14:39:56
URL: http://marthab.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0