Min helg.

Årets första tenta inlämnad och klar. Nu återstår bara resultatet som jag hoppas ska vara klart godkänt. Men man ska ju inte ta ut någonting i förskott. Eller jo, helgen tar jag ut i förskott. Redan i morse faktiskt. Det här är min helg, så jag får fuska lite med tiderna.
21 februari är nämnligen min födelsedag och i år blir jag 21 år. Tänka sig va? Det trodde man inte när man var yngre. Mamma brukar berätta att jag hade som mål att ha en 5-6 ungar vid det här laget och vara veterinär med världens största zoo på tomten. Typ. Nu är det väl en ganska bra bit kvar dit men jag är väl på väg, så att säga. Något zoo kanske det inte blir, men en och annan katt. Ingen veterinär men förhoppningsvis en barnmorska iallafall. Och 5-6 ungar skulle ju inte vara helt omöjligt. Kanske väntar 6-lingar. Who knows?

Jag borde städa, med tanke på att jag får besök imorgon. Diskberget växer och dammråttorna förökar sig som små kaniner. Men jag orkar verkligen inte. Jag skiter it. För idag alltså, imorgon får jag ta mig i kragen. Man vill ju inte skämmas när man ska visa upp sin nya, fräscha lägenhet. Så fram med mopp och dammsugare, imorgon.

Nu ska jag återgå till mitt nyfunna favoritprogram för dagen; Grattis Sverige! Filip och Fredriks reseprogram som jag på något konstigt vänster har missat i alla dessa år. Nu gäller det att ta igen allt, och det fort!
Ha det!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0