Norsktalande sökes.

Norska är svårt. Norska är galet svårt att läsa. Jag sitter här med arbeten jag vill söka men jag förstår inte vad de önskar. Jag undrar lite var översättningsknappen sitter. Det sköna är ju att jag inte är ensam om att ha de här svårigheterna, jag och emelie sitter ihop och beklagar oss. Hoppas lite i smyg att vi ska lära oss med tiden. Annars har vi ju alltid engelskan som räddar oss ur det mesta.

Nu saknar jag verkligen Gröna Lund. Vår sammanhållning. Vår lilla familj. Alla gånger vi stod i Pop3 och dansade och sjöng till vi inte orkade mer. De gångerna vi smygåt av sockervadd, mjukglass och allt annat vi kom över. Då vi misslyckades med saker men alltid hjälpte varandra och skrattade bort alla misstagen. Jag saknar det så sjukt. Och jag är rädd att jag kanske inte kan komma tillbaks nästa år.

Folk har haft många åsikter angående bilden i min header. Mestadels bra, så den kommer finnas kvar. Och för er som inte gillar den hoppas jag ni inte känner obehag av att jag sparar den. Jag älskar den och den är väldigt mycket "jag".

Nu ska jag hemåt för att titta på Camp Molloy. Kommer du ihåg, Clara? Det går på tv4 sport 16.00. Gotta see it!
( för er som aldrig sett eller hört talas om det så är det ett tävlingsprogram/dokusåpa om svenskar i Australien som tävlar i olika äventyrsgrenar. Fruktansvärt snygga människor med galen fysik.)
Hej.




Kommentarer
Anonym

Skriv texten så kan jag översätta, kan norska väldigt bra

2009-09-17 @ 15:40:14
Emelie

Vi får jobba ihop pengarna snabbt så hinner vi tillbaka så du kan jobba sista perioderna på Grönan iaf :)

2009-09-17 @ 22:28:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0