Kreta, Stjärngalan och annat smått och gott.

Över en vecka har förflutit sedan jag senast skrev så ni får en snabbresumé över det som hänt.

Söndag- Vi åkte iväg till Arlanda vid 14-snåret för att vara i tid till vårat flyg som skulle lyfta vid 17.30. Första vi får reda på när vi kommit fram är att planet är 90 minuter försenat. Kul start på resan. Hur som helst så löste sig allt med våra minderåriga medresenärer och vi kunde i lugn och ro traska runt bland arlandas enorma butiksutbud. Flygresan gick som på räls och vi anlände i Heraklion vi 23-tiden. Där efter gick vi i princip direkt till sängs för att svetta oss igenom natten.
Måndag- Sol, bad och allt annat som solresor innebär. Billiga drinkar satte lite guldkant på förmiddagen och resten av dagen fortsatte i festandets spår. Vi mötte två svenskar och två danskar som kom att bli våra resekamrater under hela resan. Dessa tog oss runt på Hersonissos klubbar/pubar och vi blev lite lagom berusade allihop. Natten avslutades på strippklubb där KorvJohan fick sig en privat strippshow i födelsedagspresent. Glömde visst nämna att detta var dagen då han blev 19 och därmed nästan man. Då får man kosta på sig.
Tisdag, Onsdag, Torsdag- Sol, bad och lugn och ro.
Fredag- Vi bestämde oss för att göra en liten utflyckt för att leta maskeradkläder åt mig. Destinationen blev Heraklion, även kallad Kretas huvudstad. Vi traskade runt i värmen och letade efter öppna butiker, men större delen av utbudet hade siesta just när vi kom dit. Inga kostymer hittades men Maria och Johanna fyndade en hel del snygga partyoutfits. Så resan var väl inte helt i onödan ändå.
Lördag- Sol. bad och mer sol och bad.
Söndag- Dagen för hemresa. Vi la oss vid hotellets egna lilla pool för att spendera en sista dag i solen. Timmarna segade sig förbi och vi gjorde absolut ingenting. Trots detta lyckades vi nog alla bränna sönder oss. Till sist kom vi iväg, om än 30 minuter försenat.

Kortfattat; Resan var till belåtenhet och i det stora hela var det en underbar resa som jag kommer minnas.

Utöver detta har jag även varit på Stjärngalan, personal-avskedsfesten på Gröna Lund. Som Jane kände jag mig riktigt partysugen och kvällen var den bästa på mycket länge. Alla arbetskamrater kommer saknas och jag känner mig nästan lite sugen på att jobba även nästa år. Men vi får se.
Ja just, jag har också bestämt mig för att skita i arbetet som barnflicka och istället söka arbeten runt om i världen, Norge framförallt. Här ska tjänas pengar innan pluggandet ska dra igång.




Hejs.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0