Facket och skitsnack.

Jag blir så trött. Jag blir så trött. Nu har jag suttit i 6 timmar på en introduktion för Hotell/RestaurangFacket. Där togs det upp alla fel Gröna Lund har gjort under sommaren och hur blåögda vi arbetare har varit under tiden vi varit anställda. Klart vi blivit lurade. Men det visste vi väl alla om innan vi började?
En lön på circus 80 kronor i timmen för att slava på ett nöjesfält, är någon då chockad över att de fular sig även på andra punkter än på lönefronten?
Nej. 
Jag blir trött på att folk ska klaga hela tiden. Visst, jag kanske inte har varit supernöjd med mitt sommarjobb men det var ett jobb som gav mig en inkomst. Jag fick erfarenhet och kommer garanterat ha lättare att få jobb i framtiden. Om det nu var så jävligt, varför sa ni inte upp er direkt för då? Istället sitter ni nu och snackar massa skit bakom ryggen på cheferna. Ta det med dem istället. 

Geees.

Singing Bee och hemresa till Örebro imorgon. Ska bli ruskigt skönt att komma hem ett slag. Om än bara för någon vecka. Sova ut i min kolsvarta källare och gosa med mina katter. Ladda om batterierna. Det behövs.

Satin på fredag/lördag?

Hejs. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0