Sveriges sexigaste place?

Köpte ju, som jag sa tidigare, med mig Veckorevyn och är mitt uppe i läsningen när jag ser världens skönaste bild. En bild på en karta med bubblor som pekar åt olika orter. I dessa har de skrivit ned Sveriges sexigaste platser. Tänkte jag skulle skriva upp dem så jag inte glömmer och så ni får er en liten rolig stund;

Norrbotten:
Kukasjärvi
Västerbotten:
Mensträsk
Lappland:
Bockträsk
Kåtaträsk
Porrajärvi
Snålkuk
Jämtland:
Trång
Ångermanland:
Baksvedjan
Fucke
Könsa
Pullberget
Hälsingland:
Fnaskberget
Muslickberget
Dalarna:
Rumpsjön
Brittas hål
Klittberget
Luderbygget
Pickfallet
Mussjön
Mors Torva
Gästrikland:
Lem
Uppland:
Sjärtnäs
Västermanland:
Trekanten
Äs
Värmland:
Flatebyn
Rövattnet
Södermanland:
Muskö
Pungpinan
Snopptorp
Bohuslän:

Bögebacka
Museröd
Flatön
Stripplekärr
Valefittan
Östergötland:

Pickhult
Slaka
Lilla Runken
Stora Runken
Tuttorp
Ållonö
Västergötland:
Balltorp
Horsås
Porris
Slinkebo
Köttkulla
Ålleberg
Småland:
Flathult
Pattebo
Pung
Runkarp
Runkesten
Snorrslida
Trekanten
Halland:
Fröslida
Bögholmen
Blekingen:
Onansbygd
Skåne:
Bockeboda
Porrarp

( Är det bara jag som undrar var Örebros stolthet: Vintrosa försvann?)


Kommentarer
hanna

hahaha! fan va sjukt!

2009-10-29 @ 15:57:21
URL: http://hannabryngelsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0