Nyårs planer.

För stunden sitter jag här med luren fastklistrad mot örat för att hitta en festlokal. Hur svårt ska det vara? Nyår börjar knacka en på axeln och Mica/Sparven styr Glamfest. Glitter, glamour, skumpa och massa trevligt folk. Just nu har jag siktet på Bar.On. Har via ryktesvägen hört att det ska vara en bra och billig lokal för just sådana tillställningar. Bäst för dem att de plockar upp telefonen snart. Vi har ett helt gäng med folk som vill komma. Några fler som står utan planer?

Annars blir det en lugn dag. Lite städning, lite matlagning och lite träffa vänner. Börjar bli galet trött på att vara sjuk nu, så det blir att trotsa förkyldningen och dra ut iallafall. Måste träffa folk innan jag blir galen.



Igår var jag iväg och letade efter mitt bortsprungna pass, eller det var inte bortsprunget igår...men nu är det. Hur som helst. Jag letade i alla mina flyttlådor. Alla påsar. Alla hyllor. Alla små vrår. Det var spårlöst borta. Som att det inte räcker med att ID-kortet är försvunnet liksom. Så nu kan jag alltså inte på något vis bevisa att jag är jag. Hemskt va? Någon som vet var de har tagit vägen?
Sedan hann jag också med att röntga handen för ett forksningsprojekt de håller på med på USÖ. Benskörhet ska de kika efter. Alltid spännande att få reda på om man är dödssjuk eller så alldeles gratis. Det gillas.




Nu ska jag ställa mig vid spisen och låta mina magiska fingrar pillra ihop något mumsigt åt min tomma mage. Ha det så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0