Livet som arbetslös.



Söka jobb, fixa pengar, festa, slösa pengar...Livet som arbetslös är så stressigt. Jag hinner knappt tänka. Imorgon står bio på schemat. Hur ska jag hinna springa från Örnsro till stan så jag är där vid 18.00? Jisses, jag kommer dö i förtid. Gå in i väggen. Och nej, sarkasm är inget jag sysslar med. Heller inte ironi.

Inatt spenderade jag min första natt nere i mitt källarrum. Jag har aldrig i mitt liv varit så rädd förut. Alice fick hålla mig sällskap via telefonsamtal fram till småtimmarna när jag nästintill somnade i luren av utmattning. Tur att jag min älskade snygging. Hoppas på att natten blir lättare och mindre skrämmande. När man tror på spöken och osynliga mördare vid 20 års ålder, då lär man fan aldrig bli av med det. Så Alice, vänj dig.

Helgens strapatser har redan börjat planeras. Thao på fredag med bastuförfest hos lilla mig. Lika bra att slösa bort de få kronorna man har liksom...Logik har aldrig varit min grej, men jag har ju kul åtminstånde.

Erik, mitt liv är väldigt värdelöst utan dig i närheten. Du fattas.

( jag bjussar på en bild, Erik har lekt. Enjoy.)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0