Arbetsförmedlingen.

Kom just från Arbetsförmedlingen där jag suttit på någon introduktionsgrej i några timmar. Var totalt omringad av pantade ungdomar som verkligen har begått alla fel man bara kan i ett liv. En tjej hade flera barn och har inte ens hunnit fylla 25, några var gamla missbrukare och andra var bara allmänt less på livet och hade nyligen hoppat av gymnasiet. När jag satt där kände jag mig för jävla bra alltså. Jag har mina utgångsbetyg, jag har arbetslivserfarenheter, jag är motiverad och vill jobba och jag har inte rört en enda liten bit knark i hela mitt liv.

Hur som, något som togs upp på mötet var A-kassa. För att få akassa måste man vara beredd att flytta till andra städer samt ta de jobb man erbjuds.
Brevid mig satt en tjej som frågade: Men om man har barn då? Måste man flytta runt då?
Tjejen bakom oss kläckte ur sig: Ja, precis. Jag har hund...måste jag flytta?

Kul att folk är så korkade att de tror att det är en godtagbar ursäkt hos socialen eller på Akassan att inte vilja förflytta sig på grund av en hund. Också kul att hon tycker en hund står i samma kurs som spädbarn...
Ja, som sagt. Folk är inte alltid så smarta alla gånger. Tur att jag är perfekt...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0