Dialekter och utgång.

- Så länge du inte pratar i sängen så är din närkingska okej.
- Jag pratar väl inte i sängen?
- Nej, du är tyst.
- Jag är inte tyst!
- Nej...jag vet.


Igår diskuterades mina dialekter. Jag pratar tydligen göteborska på fyllan och i vanliga fall kommer närkingska, stockholmska, dalmål och norrländska. Inte konstigt att folk inte kan räkna ut var jag jag egentligen har mina rötter. Stockholmskan vet jag inte hur jag har fått, med tanke på att jag hatar den mer än...det mesta

Snart anländer Henrik tror jag och vi ska "prata ut". Den har man ju aldrig hört förr. Det innebär för mig; hämta kläder/annat, lätta sitt hjärta och sedan dra. Underbart! 
Tur att jag har planer med Emelie för kvällen. Utgång känns behövligt.  Förfesten blir på gröna lund och sedan får vi se...Laroy låter lockande men bara om vi blir ett gäng.

Tvättstugan nu. Hej!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0