Nostalgitripp tillbaks till barnsbenen.

Satt precis och läste en blogg där hon tog upp ämnet "Sommarlovsmorgnar". De där programmen som gick tidigt om morgonarna när man var yngre, och som säkerligen fortfarande går. Efter att ha läst om det var jag helt enkelt tvungen att genom youtube ta mig en tripp tillbaks till barndomen. Salve, Tippen, Mormors magiska vind, Alarm, Vintergatan 5b osv.
Min absoluta favorit var Salve, utan tvekan. Jag var frälst. Kan säkert ha berott på att jag var lite sucker av medeltiden när jag var yngre. Men faktiskt, det är fortfarande bra! ( inte medeltiden då kanske utan mer programmet...)
Vintergatan 5b som gick i två omgångar var en annan favorit. Inte minst för att man tyckte pojken som spelade var så fruktansvärt söt. Introlåten var ju också bra. Även den serien funkar än idag. Så härliga skämt!

Nej, nog med nostalgi. Nu kommer Sofie om några timmar och jag MÅSTE städa idag, blev inget av igår.
Mer om gårdagskvällen kommer senare...



Kommentarer
Andreas

visst var tv bättre förr? :D

2009-07-07 @ 08:44:27
Cutebutdeadly

Tv var så mycket bättre för att det knappt går att beskriva;)

2009-07-07 @ 09:47:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0