Praktikövning och svanslösa katter.

Kapillärprov - Check
Blodtrycksmätning - Check
Pulsmätning - Check
Andningsmätning - Check
Temperaturmätning - Check.

Nu känns allt lite bättre. Nu känns allt lite roligare. Att få utföra saker praktiskt är verkligen roligt, det är just då jag känner att jag har hamnat rätt. Men så fort någon färdigutbildad sjuksköterska öppnar munnen och berättar om sin vardag på jobbet så dör den där lilla lågan i mig. Det de säger behöver iofs inte vara något som just jag kommer pyssla med, men iallafall.
Kanske blir spaprogrammet iallafall. Vi får se.

Idag får jag besök av en påkörd katt som ska bo hos mig ett par dagar. Pelle Svanslös heter han ironiskt nog. Stackarn. Blir hursomhelst mysigt med en liten lurvtuss att gosa in sig i igen, var ju ett tag sedan sist. Tror jag ska ta tag i operationen "Tvinga mamma att låta Kasper flyga till Umeå igen". Saknar min bebis väldans. Synd bara att ens pojkvän ska vara så allergisk...

Annars har jag väl inte så mycket att berätta. Har i och för sig funderat över temat på min 20års fest ( om jag orkar arrangera någon...) och har kommit fram till två stycken. "porr" eller "rock'n'roll". Tycks?

Städdags. Hej!


Kommentarer
Anonym

Trodde du skulle bli barnmorska? Men Spaterapeut eller liknande kanske också klassas som "ett av världens mest meningsfulla yrken"? Ha ha ha...

2009-02-07 @ 13:34:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0