Julkänsla och goda gärningar.

Då var ännu en helg slut och julafton är nära nu. Har ägnat min helg åt arbete, dels för hotellet och dels för Citygruppen. Full rulle med andra ord. Därför tog mig jag och min käreste en sovmorgon. Det var vi värda efter massa slit!

Jag sitter nu och försöker få den där kända "julkänslan" att infinna sig. Men när man har slutat skolan så är det svårt. Massa saker försvinner. Luciatåget, lussevakan, julfika, adventsmyset och julavslutningen. Vad har man nu? möjligvis en och annan pepparkaka, lite jullåtar i cd-spelaren och adventsljusstaken. Det räcker liksom inte. Det börjar bli bråttom nu, 10 dagar kvar!
Vad gör ni för att få julkänslan att slå sig till ro?

Igår satt större delen av familjen samlad i sofforna och kikade på "pay it forward", en film som är en av mina absoluta favoriter. Som ni säkert vet handlar det om en liten pojke som kommer på ett sätt för att få världen att bli en bättre plats för alla. Man gör tre goda gärningar åt människor, som sedan skickar detta vidare och gör samma sak. Meningen är alltså att alla i hela världen ska genomföra samma sak. Idén är ju hur fin som helst, men tror ni det vore möjligt i praktiken?
Jag har lite lust att pröva faktiskt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0