Get my point?

En sak som jag har tänkt på länge är hur folk bemöter och tilltalar andra. Jag kanske är lite för snäll av mig och har ruskigt svårt för att skälla på folk, men skillnaden mellan mig och andra kan ibland vara jättestor. Att på skoj kalla mina vänner för "bög", "tjockis", "hora" eller något annat nedvärderande och känsloladdat är någonting jag aldrig skulle göra. Inte direkt för att jag tror de ska ta illa upp, utan mer för att det inte känns bra för mig att säga något så onödigt. Då ger jag dem hellre en komplimang och en kram. Kanske beror på att jag själv vill bli bemött med fina ord och kärlek istället för att, även om det är på skoj, höra taskiga saker.
Är det jag som är mesig och tråkig eller har jag en poäng?

För att förtydliga; detta gäller alltså vänner. Annars kan vilka fula grodor som helst hoppa ur min mun. Fitta är oftast närmast till hands. Tyvärr får jag väl säga.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0