Dagen före dagen D.

Dan före dopparedan är redan kommen. Dagen som man som liten hatade, fullkomligt och helt hatade. Dagen då man bara satt och stirrade in i väggen och väntade på att morgondagen skulle komma snabbare. Idag vill jag bara pausa den här dagen så jag hinner med allt. Så mycket som ska göras.
Godis ska bakas, klappar slås in, julgranen kläs och rummen städas tills de glänser. Frågan är ju hur man hann med allt det som liten...

Fick igår reda på att min älskade farfar fyller 80 år på juldagen. Vad köper man till en sådan gubbe? Han varken läser, lyssnar på musik, tittar på film eller spelar spel. Han sitter mest och solar ( året runt.) på sin balkong. Absolut inget negativt med det, han är världens sötaste lilla slovenska snubbe. Men det gör mitt arbete som presentköpare tusen gånger svårare. 80 år liksom. En flaska vin känns lite torftigt, eller? Förslag mottages mer än gärna.

Uttöver detta var det inte så mycket mer jag tänkte säga. Mer än God Jul! ( hade visserligen tänkt skriva imorgon också, men iallafall.)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0