Barnflicka till hösten.

Nu har jag bestämt mig. Nu har jag tackat "ja" till jobbet. Jag kommer alltså vara barnflicka under hösten och kanske våren också, beroende på om jag vill plugga då eller inte.
Jag kommer bo på Ekerö, Knalleborg för att vara exakt ( nej, Kalle Anka bodde i Ankeborg. Jag tänkte själv på likheten...sjukt coolt namn iallafall). Där kommer jag då alltså ha hand om tre små barn. Simon 5år, Filip 8 år och Oskar 10. Sinnessjukt söta ungar så det kommer bli toppen!
Sitter nu och skriver en lista över saker man kan hitta på med dem, ifall man någon dag får idétorka så har jag en liten lathund. Har ni ideer kanske?

Kommer också läsa lite kurser på universitetet, internetbaserade sådanna. Mest för att inte tappa pluggtekniken men också för att ha något att göra när barnen är på skolan/dagis. Lite sexologi kuser, lite biologi, lite omvårdnad och medicin. Får hoppas jag blivit antagen. Står ingenting på sidan, bara att jag är behörig men det säger ju inte så mycket.

Nej mina vänner. Idag har jag mitt sista, allra sista, pass på grönalund. Känns rätt jobbigt faktiskt, men det har man ju ändå varit lite inställd på, att man ska sluta efter sommaren alltså. Men sommaren gick mycket snabbare än väntat så jag har inte riktigt hunnit med att tänka över det. Tur att jag kommer ha Johan, Johan, Emelie och alla dem kvar oavsett årstid. Hoppas jag.
Hur som, det jag ville ha sagt var att jag nu ska äta frukost och dra ivär. Ikväll vankas det för pubkväll med jobbet. Yay!
Hej.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0