Glad påsk!

Äntligen är påsken här och våren likaså. Solen skiner, och inte nog med det, den värmer verkligen. Blommorna börjar bryta sig uppåt och sprida sina fina färger runt vårat hus. Man kan inte annat än att bara gå runt med ett konstant leende på läpparna.

Vi tog en familjetripp till Kvarntorpshögen igår för att titta på konst. Hur man nu kan kalla sådan skit för konst, men det hör ju inte hit. Mysigt var det iallafall och utsikten var helt fantastisk. Att sitta där med sin familj och prata var verkligen skönt. Nästan så det var värt den där hemska promenaden upp för världens brantaste berg...
Inte nog med detta, vi firade även Simone som fyllde 9 år. 9 ÅR!! Tiden bara far iväg och jag hänger inte riktigt med. Men det är väl så att vara storasyster. Alla växer upp alldeles för snabbt. Vi satt iallafall och pysslade till en av pysselböckerna hon fick. Nostalgi på hög nivå. Härligt att träffa farfar och prata lite sommarplaner om en eventuell resa till Slovenien.

Visst är det konstigt hur livet ter sig? Här satt jag, singel och jättedeprimerad för bara någon vecka sedan. Hade inga planer alls på kärlek och förbannade alla kärlekspar runt omkring. Idag är det jag som är en del av kärleksparen som andra hatar. Men den här gången blir det annorlunda. Jag har inga som helst förväntningar. Jag vill hitta mig själv, samtidigt som jag har Henrik vid min sida. Går det inte så går det inte, funkar det så är väl det bra.

Nu ska jag göra lite frukost, sätta mig på balkongen och få lite solstrålar på mig. Ha en toppen påsk!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0