Tentadags.

Idag har jag min livsförsta tenta. Jag har pluggat och pluggat och pluggat lite till men inget tycks sätta sig. Alla dessa teorier snurrar runt i huvudet och gör mig spyfärdig. Men jag har intalat mig att det är okej att misslyckas, en gång. Så jag tror jag utnyttjar det misslyckandet idag och gör en bättre omtenta istället. Vi får se hur det går...

Ska också iväg och träffa Eriks föräldrar för första gången idag, känner mig faktiskt mer nervös inför det än inför tentan. De är säkert jättemysiga, men ändå. Man vill ju inte göra bort sig i onödan, och är det något jag kan så är det just att göra bort mig. Big time.

Har visst glömt att skriva ut ett ganska roligt citat min pojkvän kläckte förra veckan. Han hade en vän över på besök och jag satt med jordens magknip. Eftersom att min man är läkarstudent bad jag honom om råd och fick ett:
- Men knäpp upp byxorna och ställ dig på alla fyra.
- Va?
- Ja, så kommer jag strax och visar dig...


Ja, jag antar att jag inte är den enda som misstolkade detta och tyckte det var ganska oförskämt att säga så, framförallt när han har kompisar här och när jag har sjukligt ont i magen. Tur för honom att han bara menade att jag skulle ställa mig på alla fyra med uppknäppta byxor, och inget mer.

Nej, nu måste jag läsa alla anteckningar igen för att sedan göra bort mig totalt på kriminologitentan. Ha det och håll gärna tummarna!

http://www.youtube.com/watch?v=hj7LRuusFqo



Kommentarer
erik

haha så känslig :P "oförskämt" 8-)

2008-10-03 @ 13:48:10
URL: http://cutebutdeadly.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0