En stor applåd till...

...en väldigt speciell människa här i Umeå. Applåden utfärdas just för att ingen är som hon. I helgen lyckades hon framstå som en snorvalp, en satmara, en idiot och en fjortis...inom loppet av någon sekund. Nu undrar jag, min kära kära vän, hur kan du gå hem utan att skämmas som en hund efter en utekväll som denna?  Och Hur kan du bete dig på detta vis?
Att kalla mig för loser är helt okej med mig. Om du med loser menar att jag lämnat mitt gamla liv bakom mig, satsar på mitt nya och är tillsammans med en kille som gör mig  lycklig och som jag är kär i ( och aldrig någonsin skulle kunna tänka mig vara otrogen emot...speciellt inte med ett helt arbetsteam). Visst, om det är din definition av en loser så fine. Du däremot...bor ihop med en toffel, arbetar med ett totalt meningslöst jobb, är otrevlig och ful, super dig redlös på krogen och är otrogen mot din fästman och sambo stup i kvarten...vad är du?
Bara för att jag fick allt du drömt om så betyder det inte att jag är en loser, nej, jag är en winner. Vilket är den totala motsatsen, om du nu inte hade koll på det.

Nej, nu är den människan glömd och slängd någonstans bland min pojkväns gamla skräp. Hon är inte ens värd att nämnas mer. God natt och adjö, ditt lilla monster.


Kommentarer
!

Haha, orka blogga om det. Supit sig redlös har alla gjort, du har absolut gjort det också, annars skulle jag kalla dig nästintill omänsklig =) JAG har allt jag nånsin drömt om, nu har jag det. Vad som hänt tidigare har du ingenting som helst med att göra. Alla kan göra misstag, och alla lär sig utav dom. Jag har en yrkesutbildning och ett jobb jag Älskar, jag har en pojkvän som jag Älskar och du vet inte vad ordet "toffel" betyder, jag är inte otrevlig mot folk som inte förtjänar det, jag är inte ful och jag är inte otrogen "stup i kvarten". Du vet ingenting, och Erik visste inte allting heller, även om han säkert tror det. Vad har du? En utbildning? Nej. Ett riktigt jobb? Nej. Där kom bara två grejer fram så där spontant.



Jag är inte värd att nämnas, men ändå orkar du skriva ett helt blogginlägg om mig? Vem är loser här..



Och du borde ju faktiskt undra hur jag fick den uppfattningen jag fick om dig från början, vem som gav mig den ... Sen att han ändrade åsikt är väl bra.



Ber om ursäkt för mitt otrevliga beteende i lördags, men sedan behöver du ju inte gå till alla på Corona och ljuga ihop något om att jag har slagit dig i ansiktet förut.



Härlig definition av "winner" du har bytheway.



Hej

2008-11-24 @ 17:08:03
!

Sedan kan jag också passa på att be om ursäkt för att du blivit "rädd för mig", som tydligen också framkom efter lördagskvällen, då det samtidigt sades att du hade sagt att jag slagit dig. (Vet inte om du var där, men personalen hade snackat om det efter stängning iaf)



Du behöver inte vara rädd :) Och du behöver inte försöka få folk att tycka synd om dig. "Åå nej, hon är rädd, gud vad hemskt, stackars henne". För jag är ju jättejättefarlig. Hurrey

2008-11-24 @ 17:13:16
!

Och istället för att sitta där och skriva massa "åsikter" du har om mig och att det ska bli nån jävla löjlig diskussion över nånting PÅ DATORN, så kan du väl ringa mig eller komma hit och prata ifall det är något mer du vill ha sagt? Något mer du tror dig veta någonting om kanske?



Nu lär du väl svara något i stil med "du är inte värd den tiden" eller "jag tänker inte slösa nån tid på dig", okej FINE, men då behöver du inte spy ur dig saker på Din Blogg, du kan prata face to face, för även om jag betedde mig lite olämpligt i lördags så kan Jag, tillskillnad från vissa andra, prata face to face.

2008-11-24 @ 17:19:40
!

Det finns nämligen såå många människor som vågar och kan skriva vad som helst, och stå för vad som helst på sin Blogg eller vad det nu må vara, men att snacka/skrika/prata (kalla det vad du vill) face to face är något heelt annat. Så im du inte kan prata med mig så behöver du inte skriva massa skit heller. Och jag ber om ursäkt för att du tog illa upp i lördags. Trodde att tillochmed du (som dessutom jobbar inom nattklubbsbranschen) visste att man kanske ska ta det "fulla människor" säger med en nypa salt. Men uppenbarligen så slog mina ord dig väldigt hårt. Du verkar väldigt "insatt" i mitt liv, fast du inte har den blekaste aning om hur jag är som person. Det enda jag vet om dig är det Erik berättade om dig efter första gången ni träffats, och det var inte så härliga saker, men absolut, du kanske är förändrad, vad vet jag. Det enda jag sagt till dig är det jag sagt på krogen. Du har aldrig träffat mig i nyktert tillstånd och du känner inte mig, så du har fan ingen rätt att komma och säga att jag är otrevlig, har en toffel till pojkvän, världens meningslösaste jobb (du har inte provat på det, så du kan inte döma ut det heller), eller att jag är "otrogen" stup i kvarten. Du är välkommen att läsa min blogg om du är så jäkla intresserad i mitt liv och om du vill få en Liten inblick i hur jag är som person. För ingenting du "anklagar" mig för stämmer. Och jag är inte avundsjuk på dig det lilla minsta, för jag skulle inte vilja byta ut mitt liv mot någon annans. Jag fick allt Jag drömt om, inte det Du drömt om, för jag vet inte vad du drömmer om och jag bryr mig inte heller. Innan du dömer ut folk så kanske du ska tänka tillbaks på dina egna erfarenheter..... För att du Nu har en pojkvän som du är kär i och lycklig med (efter blott tre månader kanske det är svårt att säga att man aldrig skulle kunna vara otrogen, speciellt om man varit det förr, men, fine.) så betyder inte det att du aldrig gjort misstag förr.



Jag kan även tillägga (inte för att det är any of your business) att jag inte ångrar uppbrottet med mig och min kille, jag ångrar inte att jag Hånglade med en annan kille (om det räknas som otrogen) och att det tog slut. För det var nästintill slut redan innan. För hade allt det där inte hänt så hade vi inte haft ett så underbart förhållande idag. Det kanske inte var rätt sätt det blev ett uppehåll på, men det var ett sätt iallafall. Och det hade aldrig tagits tag i annars. Så jag ångrar ingenting. Allt är Relativt, Mikaela.



Tycker att du kan tänka dig för i framtiden om hur du dömer ut folk på internet hur som helst. För några ord i fyllan kan alla kasta ur sig. Det tror jag inte att jag är ensam om att ha gjort. Sedan om det är värt att bli helt galen över, det kan man undra..

2008-11-24 @ 21:10:27
!

"super dig redlös på krogen".

for the record så tycker inte jag att dricka för mycket ca 2 gånger på ett år är att supa sig redlös på krogen, som att man gör det varje gång. du har inte facit i handen du :)

2008-11-24 @ 22:05:24
.

vilken tragisk människa du måste vara som skriver sånt här om folk du inte ens känner. vem tror du att du är egentligen?

2008-11-25 @ 08:02:13
!

akta dig ".", så du inte blir attackerad på micaelas blogg!

2008-11-25 @ 22:59:40
Amanda

Vad är du för tragisk människa?

Okej att man har negativa åsikter om diverse individer och incidenter, men det här är ju bara löjligt. Hur gammal är du egentligen?

Du får tycka exakt hur illa du vill om min syster, men inte fan är det okej att smutskasta någon på sin blogg - när det du skriver dessutom är väldigt överdrivet och rentav lögner. Jag förstår visserligen inte hur någon kan ha ett uns av intresse att läsa din blogg, så egentligen är det kanske en bagatell... Ändock så vill jag bara kommentera detta inlägg för det är förmodligen det mest patetiska jag läst på internet - ever.



2008-11-25 @ 23:37:58
Anonym

hehehe med tanke på nivån på komentare på de här så kommer väl någon att skriva "ja vet vart din brevlåda bor" när som helst hehehehehe

2008-11-26 @ 10:18:01
Elin

Jo det är det mest patetiska, syrran, jag vet. Och jävligt barnsligt att inte kunna be om ursäkt så här i efterhand heller. Sjukt.



Men "Cutebutdeadly" borde vara glad iallafall för att du (min syster) Inte hade känslor för Erik som han hade för henne (nån vecka innan han träffade "Mica"), för då kanske inte dom hade varit tillsammans nu och det hade ju varit en Sån miss. Haha....



Var så god!

2008-11-27 @ 21:38:27
Elin igen

.. som han hade för Dig menar jag.

2008-11-27 @ 21:39:09
.

"A PRINCESS DIARY" haha... NOT

2008-11-28 @ 00:31:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0