Midsommar i Leksand och en mysig helg.

image77

Back on track i dystra Örebro. Varje gång tåget rullar in på perrongen här så känner man hur tröttheten sköljer över en och man bara åka tillbaks uppåt igen.  Hur som helst, jag är hemma igen och imorgon är en ny arbetsvecka. Jag är så pepp att jag nästan vill springa till jobbet på momangen. *not*

Min helg i Gagnef/Leksand har varit, som väntat, allderles förträfflig. Detta tack vare bejben, som jag fortfarande inte kan sätta en bra titel på...men en bejb är han helt klart. Även om jag börjar se honom som min pojkvän mer och mer.

Midsommaraftonen började med förfest @ Klaras place. Det var lagom mycket folk och alla var väldigt glada och partypeppade. Perfekt! Där satt vi allihopa, drack god bål och lekte underliga lekar. När vi kände oss redo ( det vill säga lagom runda under fötterna) så satte vi oss i bilen, självklart med en nykter chaufför, och åkte vidare från Insjön bort mot Leksand där själva firandet skulle äga rum. Vi hookade upp med Gustavs klasskompisar, även kallade 1aklass-gänget, och hängde utanför bankomaten ett bra tag. Allt var frid och fröjd till Daniel slängde ur sig ord som "Lösaktig" riktade till ingen mindre än mig. Gustav ville försvara min heder och sprang därför efter daniel för en utskällning. Väldigt ovärt visade det sig. Han halkade på en Ciderpöl och landade rakt i glassplittret, vilket resulterade i ett mysigt sår och en förskräcklig mängd blod. Tur att polisen fanns till hands och kunde plåstra om min ädla hjälte. Anyhow, resan fortsatte in på Lucky, en bar där uppe. Väl därinne upptäcker vi att såret blött igenom och att pojken behövde mer plåster. Duktig som jag var knatade jag iväg för att hitta ett. Under tiden jag var borta hittade Gustav ett dansgolv och försvann in i massan. För att kortfatta sagan... jag sprang runt inne på baren i 3 timmar för att hitta den bortsprungna dalmasen men helt utan resultat. Istället fann jag hans kompisar som jag klängde mig fast vid som en blodigel. Utan er vet jag inte hur jag skulle klarat mig. Ja, vid sisådär 2 tiden studsade en full men ack så glad Gustav ut ur baren där vi alla stod beredda med utskällningar och slag. Men kvällen var trots detta mycket lyckad o det vill jag tacka för, tack!:)

Annars har helgen varit kalas i övrigt också. Mycket mys och så...så jag är nöjd.

Tjingeling(L)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0