Bantade 136 kg...

   Jessica Leonard från Petros i Tennessee hade aldrig något val. Hon föddes in i ett liv av extrem övervikt.
  När hon kom till världen vägde pappa Billy, sedermera död i en överdos, 277 kilo och mamma Carolyn Sue nära 200.
  ? Vi kallades 500-kilosföräld­rarna, säger Carolyn Sue i en intervju med nyhetsbyrån INF.
  
Dåliga vanor
  De dåliga vanorna gick i arv. Redan som treåring var Jessica så tjock att hon inte kunde gå. Vid fem vägde hon sensationella 113 kilo.
  ? Hennes liv bestod i att titta på tv och äta, säger Carolyn Sue.
  ? Jag har dåligt samvete, förstås. Det var mitt fel att hon åt så mycket.
  ? Men hon tog över mitt liv. Jag var svag och lät henne bestämma. Om jag sa nej när Jessica ville ha mat fick hon våldsamma utbrott.
  
Svårt sjuk
  När hon blivit åtta vägde Jessica 185 kilo och blev svårt sjuk. Hennes hjärta höll på att sprängas, hon kunde inte sova på grund av trycket mot luftrören och började visa symptom på diabetes.
  Till slut fördes flickan i ambulans till sjukhus???och därifrån till en specialklinik i Virginia.
  I dag, 19 månader senare, ser Jessica Leonard ut som vilken tioåring som helst.
  Hon har, med hjälp av experterna i Virginia, bantat bort 136 kilo ? ett påstått världsrekord för 10-åringar.
  ? Jag är så stolt. Jag får tårar i ögonen när jag ser hur fin hon är, säger mamman.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0