En helt i bingsjö!

emil sover

Nu har jag äntligen fått tid att skriva lite igen. Ett tag sen, igen!

 

Har spenderat min helg i dalarnas vackra landskap, Bingsjö om man ska vara petig.

Hamnade mitt ute i skogen eller mitt ute i ingenstans, välj själv.

Men för mej som älskar allt som har med lantliv och djur att göra trivdes utmärkt.

Sen att Emils familj var den sötaste jag mött på väldigt länge var ju inte så hemskt det heller.

 

Kom dit i fredags och åkte hem i söndags.

 


Fredag: Kom dit vid 17.12…Emil stod där och väntade med skolväskan över axeln och gav mig ett mysigt välkomnande. Vi stod där på trottoaren och väntade på Peter, som kom efter en liten stund och färden fortsatte då emot Bingsjö. Måste säga att bilturen dit var nog en av dom mest natursköna jag gjort...absolut! dalarna är fruktansvärt vackert!
Ja, på fredagen hände inte så mkt...träffade modern i familjen, systrarna och styvfadern Peter som sagt. Mycket, mycket trevliga!
Just ja, så kollade vi på Frostbiten. Typ, den sämsta filmen jag har sett. Sverige och vampyrfilmer var ingen hit, oväntat^^
Måste tilllägga att jag knäckte honom så hårt i Fia med knuff:) toooooo bad baby!

Lördag: Låg vaken typ halva morgonen medan emil snarkade brevid mig. Men hade några vackra tapeter att inspektera (dinusarier är verkligen grabbigt) så det var hellugnt. Vi gjorde inte så mkt denna dagen heller. Eller jo, kikade på björnbröder, karlsson på taket och en massa dåliga serier:P o på kvällen gick vi på invigningsfest för en veranda...som inte ens var klar. Fast den va fin;) åt en massa gott där. Gudars skymning vad man var mätt efter den måltiden vill jag lova! Allsång, hårfrissering och vindruvsätning...så kan man beskriva den kvällen.
Vi gick o la oss vid typ halv 10...helt döda! 

Söndag: Om jag säger att vi inte gjorde ett dugg, då är det nästan en underdrift. Vi låg i princip enbart i soffan hela dagen och vilade...eller Emil sov och jag kollade på tv med hans systrar:P men det var jättemysigt faktiskt. Gillar att kolla på sovande sötnosar...så mysigt:P därifrån bilden där ovan^^
O vid 17-tiden for jag sorgset iväg hemåt...en resa på 3 timmar som jag mycket hellre hade spenderat med honom:/

Hur som helst...nu är jag hemma vare sig jag vill eller inte. Och nu får vi nog vänta iaf minst till nästa helg med att ses igen=/ inte alltför skoj att tänka på. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge sägs det ju:)

tjingeling(L)

btw...håll tummarna för mej på historia-provet idag! O emil är den bästa<3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0