Höstlov och annat


höst

Höstlovet är över. Jag hade riktigt kul mitt ute i ingenstans. Emil var ju där så något annat hade varit konstigt. Fick träffa hans kamrater, riktigt roligt folk. Vi bakade chokladbollar och kollade på film;)
Fick dessutom träffa Emils fader. Sådär jättelika var ni väl inte? Eller vad vet jag? Min syn är inte vad den en gång varit…
Bullbak, Örhängesprovning och filmtittning, kort sagt ett superlov! 

Nu är man tillbaks i skolan. Som tur var hade vi vitvecka förra veckan, vilket innebar att vi inte fick ha några prov eller inlämningar, skönt javisst! Men detta gjorde bara våra lärare galnare än någonsin och vi har nu ett matteprov, 2 inlämningar, 1 redovisning och några små läxor att se framemot den kommande veckan. Yippi! Blir att än en gång begrava sig i högar av böcker. Tur att man längtar så mycket till helgen så att ha något att fördriva tiden med är nästan lite skönt.  

Att vara fosterfamilj är nog det största misstaget min familj har gjort. Snacka om att splittra hela familjen i småbitar. Maria/Mica mot Mamma/Jasmine…så underbart att man inte kan sätta ord på det. Jag är en otroligt avundsjuk människa, det är inget jag skäms för. Så, att dela min mor med någon liten skitunge som går som om hon hade en penna i arslet, det har jag liiiite svårt för. I am so sorry! Snart dags för lite revolution tror jag minsann, eller vad säger du Maria?
Sen att mamma blir som en kåt tonåring så fort hennes pojkvän hör av sig, det är inte heller något som vi uppskattar. Gosh, jag vill flytta nu på stört! 

 Förövrigt så är Poseidon en av dom bästa filmerna någonsin:) 

Nu ska jag plugga till det där nedrans matteprovet! 

Tjingeling(L)

(Örebro kan vara rätt fint på hösten. Se bild)


Kommentarer
Jimbo

Det är en sällsyn bild på hösten. En sådan höst är vacker. Men hösten jag upplever har ingenting med den bilden att göra:(. Min höst är dyster, kall, regning och allmänt TRÅKIG.

Nej fosterfamilj är nog lite för svår att trivas i. Därför får man ta och göra det bästa av situationen och sedan flytta ut och göra allt man känner för, utan att behöva bli störd eller störa andra:)
Ibland måste man bara glömma det negativa i huset och ägna sig åt det positiva och försöka öka av det goda. Men att alla går runt och tjurar gör ett hem till ett helvete.

2006-11-15 @ 09:05:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0