The reason why!

Jag tror jag har kommit på det. Varför man är bakfull. Jag har hittat orsaken.
När man är askalas tappar man ju allt vad sinnen heter. Man ser sämre, man hör sämre, man får sämre reaktionsförmåga, man pratar sluddrigt.
När man senare nyktrar till måste kroppen kompensera det där bortfallet. Därför hoppar man till vid minsta lilla ljud, man blir ljusskygg och man mår allmänt sämst för att kroppen ska mobbas tillbaks lite.
Men nu räcker det, baske mig! Jag ligger här, på dag 3 efter alkoholintag, och jag mår fortfarande kasst. Nu tycker jag att kroppen kan återgå till det normala, jag lovar, jag har lärt mig en läxa.

Idag kommer fader hem. Wiho! Ska vara barnvakt åt min lillasyster, Simone, en stund innan han tittar förbi. Solbränd och jävlig. Fast, de har tydligen haft rätt dåligt väder...det var ju synd. Så har jag tur kanske den lilla solbrännan jag har kvar slår pappas. Inte så värst troligt, men det sista som lämnar kroppen är ju hoppet. Mitt finns kvar, i mängder.

Nej, nu har jag ingenting mer att skriva. Hej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0