Jobbmässa och Strömpis.

Ojoj, vilket dygn jag har haft.

Igår kom min Emelie hit, som jag har nämnt ett ex antal gånger. Vi begav oss till Jobbmässan för att få lite tips och råd angående arbete i Norge, som vi båda har (hade?!) ställt in oss på. Tanten, eller förlåt, damen som höll i introduktionen släckte nästintill allt hopp i våra små hjärtan. Det mesta hon hade att säga var negativt. Mest för att hon sa att det i princip såg ut som i Sverige när det kommer till oerfarna och outbildade ungdomar. Det är nästan omöjligt med andra ord. Därmed inte sagt att vi inte tänker försöka, för det ska vi väl?!

Hur som helst. Vi bestämde oss sedan för att ta oss en titt på Strömpis senare på kvällen, ett Örebroställe jag faktiskt inte hade besökt innan. Så, vi tog med oss Emma (Emelies vän som studerar i Örebro) ut på partaj. Vilken hit det var! Liveband, uppklädda människor och ja, en allmänt jättebra utekväll. Tack för den, flickor!
( Och, om diskplockaren på Strömpis mot all förmodan skulle läsa den här bloggen så är han mer än välkommen till att höra av sig till mig!)

Dagen ägnade vi åt att springa runt hela, och då menar jag hela staden...inte bara "stan" utan stan. Vi gick från Lager 157 hela vägen till Åhlens. En redig promenad. Och inte fyndade vi något heller. Bättre lycka nästa gång, som det så fint heter.

Imorgon kommer lönen. Innebär det kalas igen kanske? Eller ska man vara duktig och spara en slant på att sitta hemma framför Idol? Fortsättning följer...

Godnatt.

(Bild från igår)


Kommentarer
eM

Jag hade två jätteroliga dagar :) Strömpis slår ju alla dåliga ställen vi lyckas besöka här i Stockholm :)

2009-09-25 @ 17:14:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0