Zoovillage.

Jag och mina kära stockholms vänner har en fundering. T9 på mobilen har ju, som alla vet, en massa ord inlagda när man köper den. Vissa av orden är helt ologiska. Varför finns ord som arabhora, kukhelvete, fittstim och knarkarkvart när ord som gurka, mobilen, jävlar och finimang inte finns? Vem sitter och bestämmer vilka ord som behövs i en vanlig svensk mobil för att sms ska kunna skickas?

Gårdagen var toppen. Trots att vi bara var ett fåtal som klädde ut oss och att det var rena korvfesten på förfesten. Vi stack till Stället vid hörnet där temat var Zoo. Vi dansade runt med elefanter, lejon och apor på dansgolvet och var så glada så. Bastu-efterfest i gamla lyan med pojkarna var inte heller helt fel.
Ja, kort sagt. Tack alla för en toppenkväll!

Idag ska jag ägna min dag åt att städa, städa och städa. Inte för att det ser hemskt ut efter festen, utan för att det bara behövs i allmänhet. Sjukt segt när man är lite halvbakis. Men man måste ju ha lite självdisciplin och fixa det som fixas bör.

Hej!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0