Moving on.

Nu har jag bytt adress för 17:de gången i mitt liv, om jag har räknat rätt. Denna gång landade flyttlasset på Västå strand. En helt underbar lägenhet. Något svårmöblerad, men ack så fin. Balkong med utsikt över såväl svartån som kilsbergen. Ja, jag hoppas att min mor äntligen kan slå sig till ro och stanna på det här stället mer än bara något år.

Med tanke på att jag fortfarande är relativt jättesjuk så har jag inte varit till någon större hjälp med flytten, vilket jag antagligen kommer få ta igen när de till helgen flyger iväg till Paris och lämnar mig här med flyttlådorna.
Jag hade dock inte bara tänkt fixa här hemma när de är borta. Nej, jag tänker vara så busig att jag arrangerar en liten fest. Till vilken temat kommer vara: Film/Serier.
Så, vill ni komma så är det bara att fråga lite snällt.

I övrigt kommer veckan ägnas åt plugg. Jag ska sätta 1.0 på högskoleprovet, minst. För att klara det måste jag alltså sitta med näsan i svenska och engelskaböcker, mattematikproblem och för att inte tala om svenska ordböcker. Jisses vad ord det finns som man aldrig hört. Än mindre kommer kunna använda i dagligt tal. Hur som helst, jag kommer fixa det.


(Huset vi just tog vårat pick och pack och flyttade ifrån. Fint som attan.)

TTYL.


Kommentarer
Andreas

öva på gamla prov. nästan bättre än att plugga ur böcker.

2009-10-05 @ 16:11:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0