Kom hem, för jag längtar efter er.

Nej, något napp på vårdcentralen blev det inte så jag tar upp kampen imorgon igen.

Idag har vi ( okej, inte jag...men de andra) påbörjat våran flytt. Ska bli skönt med lite mer utrymme och framförallt ett eget ställe att lägga alla mina kläder på. Jag har, under min sommar i Stockholm, utökat min garderob ganska dramatiskt.
Jag får i stort sätt mitt egna rum också, bortsett från att det kommer vara som ett vardagsrum för resten av familjen. Där ska jag sova på en bäddsoffa tills jag bestämmer mig för var framtiden ska få ta mig.
Enligt arbetsförmedlingen är sådana som jag, det vill säga ungdomar utan utbildning, rökta på arbetsmarknaden just nu. Det finns inga arbeten att få. Heller ingen Akassa. Så, om det inte dyker upp någonting snart måste jag alltså ta mig i kragen och ägna våren och ett ex antal terminer framöver åt plugg. Kanske är dags ändå?

Min Clara, min farmor, har flyttat till Italien. Kan inte hjälpa det, jag saknar henne faktiskt. Som att det inte räckte med ett år i USA liksom. Nej, usch. Kom hem.
Egentligen tycker jag att alla kan komma hem. Nu bums. Kom hem och håll mig sällskap. Sluta flytta på er!
Kom åtminståne hem till nästa helg?



Delete.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0