Always look on the bright side of life.

Vilken helvetisk dag jag hade igår. ( Förlåt för min negativitet, igen.) Först fick jag lägenheten jag ville ha, solen sken och jag var lyckligast i världen. Sedan fick jag för mig att lusläsa mailet från bostadsföreningen. " Intyg på antagning till universitet måste tillhandahållas inom 3 dagar". Ja, tjena. Hur skulle det ens vara möjligt? 1. Jag är inte antagen. Än. Men jag kommer bli. 2. Om jag vore antagen, tror ni då på allvar jag sparar antagningsbeskedet och vet var jag har det?
Nej, så nu är min drömlägenhet lite i osäkerhet. Ska ringa idag, igen, och snyfta lite i telefonen.
Räkningarna rullar in men pengarna finns inte. Kommer verkligen bli uberkul att använda alla semesterersättningspengarna på fredag till just...räkningar.

Något positivt är iallafall att jag har en arbetsintervju imorgon. På Berhn Hotell här i stan. Som diskare under deras julbord. Hoppas jag får det, hur oglamouröst det än är så är ju faktiskt pengar alltid pengar.
En annan sak är att jag nu sitter på två biljetter till "Michael Jacksons- This is it" till fredagkväll. Hoppas Mister tänker hänga på, annars får jag väl tvinga någon annan stackare. För filmen, den ska ses. Oavsett hur ointresserad jag egentligen är av Jackson och hans liv så tror jag filmen blir kult och då måste man ju ha sett den.

Förövrigt, Coco Chanel...vilken kvinna. Jag blev så sjukt imponerad av filmen jag såg på bio igår. Ja, jag vet att det är en spelfilm och att det mesta säkert är påhittat. Men det måste ju grunda sig i något? Hur som helst så var hon en kvinna att se upp till. Gick sin egna väg, sket i vad folk tyckte och tänkte och hon blev brutalt framgångsrik på kuppen. ( ja, jag vet att det var i måndags jag såg den. Och att det är onsdag idag.)

Nej, nu; Jobbcentrum. ( Kan någon förklara vad det är?)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0