Första natten som portiär.

Första natten avklarad. Nå?
Jo, jag kan säga såhär. Att gå från arbetslös till att få en natttjänst är inte lätt. Jag sover vanligtvis från 12-10 ungefär och nu är det precis den tiden jag ska vara allert och arbeta effektivt. Det sköna var att man hade en checklista med saker man skulle hinna med under sitt arbetspass så det fanns hela tiden saker att sysselsätta sig med, annars hade man somnat relativt snabbt.
Vi får se helt enkelt. Arbetsintervju med Satin imorgon också. Coupier på nattklubb känns lite mer som jag.

Dagens agenda; Få en tand utdragen (Jag har aldrig varit med om det innan, så vill någon berätta en solskenshistoria från sin tandutdragning så är det välkommet), sova lite till innan ytterligare ett nattpass sätter fart och kanske titta förbi pitchers för att hälsa på mina grabbar som har sin vanliga tisdags-öl-runda. Självklart ingen alkohol för mig, det vore ju bara dumt. Och dum är jag ju inte. Tacka nej till alkohol, det är min nya grej.

Satt hemma hos Sparv igår innan arbetet drog igång. Kollade på totalt värdelösa program. Vem sjutton kommer på att göra en serie ( för att ett program är ju alldeles för lite?!) om Ullervi? Kom igen?!
Inte nog med det. Efteråt började ett program som heter Grannfejden. Roligt koncept, visst. Men vad är det folk gnäller över? En paranoid tant som tror grannen stjäl olja, kastar döda katter i hennes pool och bygger ett stall mitt på en uppfart, bara för att jävlas? Roliga i kråksången är att hon blev motbevisad, på alla fronter.
Men är det sådant här vi vill sitta och blänga på en måndagskväll som igår? Var är vi påväg?

Nej, nu blir det te, mackor och skitsnack. Take care, talk to ya all latah!



Dags för nedräkning inför sommaren snart, kanske?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0