Karma.

Charma always gets you. Iförrgår sa jag till min chef att jag inte kunde komma till jobbet pga feber och sjukdom. Något som alltså inte stämde. Igår vaknade jag upp med just feber och sjukdom. Näsan rinner, ögonen är tunga, halsen bränner och febern gör att jag ömsom svettas ihjäl ömsom fryser som en bäver. Karma, karma, karma säger jag bara.

Jag tror jag måste lära mig anpassa mig och försöka förstå mig på andra människor. Alla är inte som jag. Alla fungerar inte som jag, tänker som jag, agerar som jag.
Jag är en sådan människa som oftast vill ta tag i saker direkt. Vill bli av med skiten och sedan kunna andas ut. Andra kanske vill suga på karamellen och riktigt tänka genom problemen. Jag tror inte det finns något rätt och fel där, direkt. Men det kanske låter vettigare att tänka efter lite innan man kastar sig in i en diskussion kring viktiga saker.

Usch, jag önskar jag var liten igen. Allt var så mycket lättare. Ett brustet hjärta kunde läkas med hjälp av lite godis och en målarbok. Nu, ja, vad hjälper nu? Sprit? Sex? Bli arbetsnarkoman?


Mrs. happyface


Kommentarer
Anonym

Tror inte du kommer bli arbetsnarkoman, med tanke på att du "sjukanmäler" dig efter att ha jobbat i typ 2 dagar. Härlig arbetsmoral tjejen

2009-11-05 @ 19:32:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0